• prof. dr hab. Robert Małecki – dyrektor

      Germanista, helwetolog.

      mail: r.malecki(at)uw.edu.pl
      tel.: 696 414 484

      Dyrektor Ośrodka Studiów Szwajcarskich UW. Twórca helwetologii – nowej dziedziny badawczej  łączącej perspektywę humanistyczną z perspektywą nauk społecznych i nauk o poznaniu, integrującej – uznawane dotychczas za odrębne – dyscypliny naukowe, takie jak: językoznawstwo, kulturoznawstwo i literaturoznawstwo oraz stosującej transgresyjną perspektywę badawczą wykraczającą poza postrzegane dotychczas jednorodnie obszary kulturowe niemiecko-, francusko- i włoskojęzycznej części Szwajcarii.

      Pomysłodawca i twórca pierwszego na świecie kierunku studiów oferującego transdyscyplinarne oraz transkulturowe badania nad Szwajcarią,: helwetologii – studiów szwajcarskich.

      Badacz procesu komunikacji międzykulturowej i międzypodmiotowej. Mentor, pomysłodawca i autor szeregu aplikacji oraz innowacyjnych rozwiązań z obszaru nowych technologii oraz AI. Profesjonalny sportowiec; kilkukrotny uczestnik Mistrzostw Europy na dystansie Ironman 70.3.

    • dr Maria Balkan

      Germanista, helwetolog, specjalista ds. komunikacji.

      mail: maria.balkan(at)uw.edu.pl
      tel.: 503 841 000

      Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, prowadzi interdyscyplinarne badania z zakresu komunikacji międzykulturowej oraz kultury krajów niemieckiego obszaru językowego.

      Od ponad 13 lat związana z branżą komunikacji oraz polskim rynkiem mediów.  Posiada wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu kompleksowych strategii rozwoju firmy bądź marki, z uwzględnieniem pozycji na rynku, aktywności konkurencji i profilu klienta. Odpowiadała za komunikację i wizerunek firm takich jak m.in. Shell, British Airways. Doświadczona w zakresie Corporate PR, Product PR oraz Personal Branding.

    • Szymon Rać

      Specjalista ds. komunikacji, public & media relations.

      W ostatnich latach odpowiadał za organizację wydarzeń o charakterze masowym oraz planowanie i realizację działań komunikacyjnych w branży sportowej. Obecnie zajmuje się doradztwem komunikacyjnym dla klientów w obszarze farmaceutycznym, prawniczym oraz finansowym.